Dag 12: St. Marie among the Hurons - Reisverslag uit Midland, Verenigde Staten van Belize - WaarBenJij.nu Dag 12: St. Marie among the Hurons - Reisverslag uit Midland, Verenigde Staten van Belize - WaarBenJij.nu

Dag 12: St. Marie among the Hurons

Door: Belize

Blijf op de hoogte en volg Belize

27 Juni 2015 | Verenigde Staten, Midland

Toen opa kees en oma anne-marie 33 jaar geleden in Canada waren, zijn ze onder andere naar St. Marie among Hurons geweest. Mama en papa wilden foto's maken op dezelfde plekjes! Volgens mij is dat wel gelukt.
Dit openluchtmuseum laat een soort van nederzetting zien van de Fransen die naar canada zijn gekomen om de 'natives' tot het katholieke geloof te bekeren. Na tien jaar is iedereen vertrokken en is het dorp platgebrand. Alles is nagebouwd zodat je kunt zien hoe het er toen uit zat.

We hebben geluncht bij de opa en oma van Benjamin en Anneliese. En aan het eind van de dag gingen we met hun mee naar Toronto.

Het auto rijden ben ik een beetje zat, maar er staan gelukkig nog genoeg leuke dingen op het programma. Herinneren jullie het ABC-boek over Toronto nog? Hopelijk kan ik de komende week nog meer highlights afstrepen!

  • 28 Juni 2015 - 07:53

    Opa Kees:

    Hoi Belize,
    Ik heb in de gaten dat je al '"poosje" in Canada zit want af en toe gooi je er 'n paar Engelse woordjes uit.
    dat is goed van jou zeg dan ben je straks op school iedereen voor met de Engelse lessen, Dat moet dan voor jou peenuts zijn.
    Opa en Oma zijn toen in Upper Canada Villadge geweest. en jullie ook of niet/nog niet ??
    of is dat hetzelfde als waar jullie nu geweest zijn ?? dat weet ik niet meer.

    nou veel plezier nog daar en geniet maar weer van al het moois daar.
    groeten aan iedereen die ik ken maar ook aan iedereen die ik niet ken.

    xxxx Opa Kees.

  • 28 Juni 2015 - 20:05

    Trees:

    Aha, daar ben ik ook geweest, maar ik weet er niet meer zoveel van. Het is maar gelukkig dat jij in Nederland woont, daar hoef je niet steeds zo lang in de auto te zitten. Maareh .... voor je het weet heb je een eigen auto, haha.
    Nog veel plezier en tot gauw!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belize

Ik ga met papa en mama voor het eerst op reis. Ze vinden het best spannend. We gaan met het vliegtuig naar Canada. Daar woont familie van mama. En er zijn ook leuke kindjes waar ik mee kan spelen.

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 40
Totaal aantal bezoekers 1527

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 05 Juli 2015

Canada

Landen bezocht: